پیشینه تحقیق مديريت ارتباط با مشتری

نمونه پيشينه تحقيق, فصل دوم پايان نامه ,چارچوب نظري پيشينه پژوهش

پیشینه تحقیق مديريت ارتباط با مشتری

۹ بازديد ۰ نظر

پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری

دانلود پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتریپیشینه مدیریت ارتباط با مشتریتحقیق مدیریت ارتباط با مشتریمبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتریمبانی مدیریت ارتباط با مشتریمدیریت ارتباط با مشتریمدیریت ارتباطمشتریارتباط با مشتری

-------

پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری
پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: word
تعداد صفحات: 80
حجم فایل: 1566
قیمت: 51721 تومان

بخشی از متن:

عنوان: مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری

فرمت ورد قابل ویرایش

تعداد صفحات: 78

همراه با رفرنس نویسی و پاورقی داخل متن

منابع کامل

ممکن است در توضیحات بهم پیوستگی در کلمات وجود داشته باشد ولی در فایل word اینگونه نیست.




قسمتی از متن:

تعریف مدیریت ارتباط با مشتری


مدیریتارتباط با مشتری یک مفهوم نسبتاً جدید مدیریتی می‌باشد. یک رویکرد جدید کهعناصر مختلفی همچون تکنولوژی، نیروی انسانی، منابع اطلاعاتی و فرآیندهای کاری را ترکیب می‌کند تا کسب و کاری خلق کند که نگاه 360 درجه به مشتریان خود دارد.

جرمی گالبریت و روگرس[1] (1999) مدیریت ارتباط با مشتری را اینگونه تعریف می‌کنند: «فعالیت‌هایی که یک کسب و کار به منظور شناسایی،توصیف، یافتن، توسعه و حفظ مشتریان وفادار و سود آور سازمان توسط تحویل کالا و خدمات مناسب به مشتری مناسب، از طریق کانال مناسب، در زمان مناسب و با هزینه مناسب انجام می‌دهد. سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری فعالیت‌هایفروش، بازاریابی، خدمات، و مدیریت زنجیره تأمین را از طریق فرآیندهای اتوماسیون، راه حل‌های تکنولوژی و منابع اطلاعاتی و به منظور ماکزیمم کردن تماس با مشتری تلفیق می‌کنند. سیستم‌های ارتباط با مشتری روابط بین سازمان با مشتریان، شرکای تجاری، تأمین کنندگان، کارکنان و سایر سازمان‌ها را تسهیل می‌کنند».

مدیریت ارتباط با مشتری معانی و مفاهیم مختلفی را به ذهن افراد مختلف متبادر می‌سازد. علیرغم اینکه مفهوم مدیریت ارتباط با مشتری در ظاهر ساده و واضح به نظر می‌رسد، اما بر سر تعریف آن توافق کمی وجود دارد. به عنوان مثال زابلا[2] بیش از 40 تعریف متمایز از مدیریت ارتباط با مشتری در ادبیات مربوط به آن مشخص کرده است (گریتا، 2005). لوین[3] مدیریت ارتباط با مشتری را «استفاده از اطلاعات و دانش مربوط به مشتری به منظور تحویل کالا و خدمات به مشتری» می‌داند (کریستوفر[4]، 2003).



تاریخچه مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)

ایدهکلی و مبانی اولیه مفهوم مدیریت ارتباط با مشتری از اوایل دهه 1990، زمانیشکل گرفت که مدیران با استفاده از ابزارهای نوین اطلاعاتی موفق به جمع آوری اطلاعات از لایه‌های مختلف کسب و کارشان شده بودند و تحلیل این اطلاعات افق‌های جدیدی را از مشکلات، نقاط کور مدیریتی، ضعف‌ها و همچنین نقاط قوت و پتانسیل‌های حوزه کاریشان باز کرده بود. عمده اطلاعاتی که سبب شد چنین بابی در اقتصاد و مدیریت باز شود کشف دلایل توانایی و ضعف شرکت‌ها در جذب، حفظ و افزایش سود آوری مشتریان و نزدیک‌تر شدن رقابت‌های بین نگاه‌ها بود.

مانند تمام تکنولوژی‌های نوین ابتدا مباحثCRMبه صورت آزمون و خطا توسط مدیران ارشد تبیین کنندگان استراتژی‌های بازاریابی متولد شد و سپس با بررسی‌های تئوری وار و آکادمیک وارد فضای علمی شده است.

روند سیستماتیک به مدیریت ارتباط با مشتری را می‌توان در سه دوره زمانی زیر بررسی نمود:

الف) دهه 1980 : بازاریابی بر اساس بانک اطلاعات مشتریان.

ب) دهه 1990: بازاریابی بر اساس ارتباطات.

ج)دههآخر قرن بیستم : مدیریت ارتباط با مشتری (روزنفیلد[1]، 2002) و تغییرات انجام گرفته در دهه جاری را می‌توان در دو حوزه فنی از قبیل برنامه ریزی منابع سازمان و روش شناختی مانند مدیریت زنجیره تأمین یا مهندسی مجدد فرآیندها دنبال نمود. جدول 1 این سیر تحولات را در دهه 1990 و 2000 نشان می‌دهد.

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
 
  برای مشاهده توضیحات فایل  پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری  اینجا کلیک کنید برای دانلود فایل باکیفیت پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری روی دکمه زیر کلیک نمائید ✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول ✔️ دانلود پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.